17 Mart 2015 Salı

ÇALIŞMAK YA DA ÇALIŞMAMAK


İşte bütün mesele bu...

Bir arkadaşım "Şunu anladım, çocuk da yaparım, kariyer de diye bir şey yok " demişti.

Çalışmanın kendine has güzellikleri var. Çalışıp, kazanmak ve kendi kazandığını harcamak gerçekten güzel bir duygu. Dışarıya açık oluyorsunuz. Daha çok insan görüp, daha çok hikaye öğreniyor ve yaşıyorsunuz. Eşinize ya da ailenize destek oluyorsunuz.  Öte yandan evde sizi bekleyen melekler varsa, onlara daha az zaman ayırmanın üzüntüsünü yaşıyorsunuz. Ama, istedikleri bir şey olursa alabiliyorsunuz. Yaşam standardınız biraz daha iyi olabiliyor. Tatil, gezi, sinema, tiyatro ve dışarıda yemek gibi olanaklarınız daha sık oluyor.

Çalışmaya alışmış biri olarak, işsiz olmak zor bir durum. Ama, evdeki meleklerle daha çok vakit geçirip, onların her anının tadını çıkarabiliyorsunuz.

Yalnız, ilk çocuğumda 3 Aylıkken işe başlamış, ikinci çocuğumda işsiz olarak evde kalmış biri olarak şunu söyleyebilirim ki, çalışmak çocuk bakmaktan daha az yorucu :) Helede çocuğunuzu anneniz gibi gözünüz arkada kalmadan güvenebileceğiniz birisine bırakıp işe gidiyorsanız, işte daha rahat zaman geçirebiliyorsunuz. Eve geldiğinizde de kaybettiğiniz zamanı en verimli şekilde kullanmaya çalışarak çocuğunuzla daha güzel zaman geçirebiliyorsunuz. Sürekli evde ve çocuklarla zaman geçirmek ve ev işleri yorucu oluyor.

Eve bakıcı almak isteyen insanlara şunu samimiyetle söyleyebilirim ki, sadece çocuk bakımı ya da sadece ev işleri için tercih yapmaları gerekiyor. Emin olun ikisi bir arada çok zor. Bu parayı veriyoruz canım bide yemek ve ütü yapsın demek çalışan insana haksızlık olur. Ben kendi evimin işini yaparken zorlanıyorum. Paçamda bir melekle onun istediği, merak ettiği şeylerin peşine düşmek ev işlerini aksatmama sebep oluyor. Zaten sabah yaptığım temizliğin öğleden sonraya esamesi okunmuyor . Tabi çocuklar büyüyünce bu işler biraz daha kolay olabilir. Benim 5,5 yaşında ve 15 aylık iki çocuğum var. Bu yaşadıklarımın onların üzerinden değerlendiriyorum.

Acaba hem evde olup, hem de para kazanabileceğim iş imkanları var mı diye araştırma yapmaya başladım. Çünkü çocuklarla geçireceğim zaman kısıtlı. Biraz daha büyüyünce onlar arkadaşlarıyla olmak isteyecekler. Bende bu güzel günlerin tadını çıkarmak istiyorum.

Sevgiyle.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder