21 Temmuz 2012 Cumartesi

KİTAPLAR

Profilimi düzenlerken, en sevdiğim kitaplar kısmına aklıma ilk  gelen kitapları yazdım.
Sonuna doğru Afganistan,İran, Mısır gibi ülkelerin kadınlara bakış açısını yansıtan kitaplar ağırlıklı olarak aklıma gelmeye başladı.
Bu kitaplardan bir kısmını 90 lı yıllarda okumuştum.Özellikle Kızım Olmadan Asla kitabımı okul yıllarımda okumuştum. Tarla Bitkileri Bölümünde İranlı bir arkadaş vardı. Türk bir kızla nişanlıydı ve okulu bitince İran'da yaşayacaklardı.Kendisine kitaptan bahsettim. Kadına karşı yapılan baskı ve ikinci sınıf insan muamelesinden bahsettiğimde kabul etmedi. Çok abartmışlar dedi. Peki sizde Pasdar (Kadın polis.Kitapta  kadınların sokakta kıyafetlerini denetleyip, uygun değilse dövüyorlardı.) var mı diye sorduğumda, evet var dedi.Biraz daha bahsettikten sonra kitabı okumak istedi.Bende arkadaşlarımın okumasını istiyordum. Bir kaç arkadaş okuduktan sonra kitabı İranlı arkadaşa verdim. Okudu ve bir daha bana kitabımı geri vermedi. Orada  burada, çekmecemde dedi ve kitabım gitti.
Daha fazla kız arkadaşımın okumasını isterdim.Afganistan'ın talibanlar tarafından ele geçirildikten sonraki dönemini bizzat yaşayıp Amerikay'a kaçabilmiş bayan doktorun anılarını yazdığı bir kitap okumuştum.Kadınların çalışmasını yasaklamışlardı. Kadının doktor olduğunu bilen tanıdıkları el altından muayeneye gidiyorlardı. Bir tanesine o kadar çok tecavüz edilmişti ki, rahimi parçalanmıştı.
Kızım Olmadan Asladaki kadın Amerika'da yaşarken rahim içi alet taktırmış.İran'da bunun yasak olduğunu öğrendiğinde yakalanma korkusuyla kendi imkanlarıyla çıkarmaya çalışmıştı.Aklımda kalan bir sahnede buydu.
Bin Muhteşem Güneş kitabını bana hediye eden Arkadaşım Anna bana oradaki kadınların dramını sorduğunda, yukarıda bahsettiğim kitaptan dolayı yadırgamadığımı söyledim.Amaaa, Uçurtma Avcısındaki Erkek çocuğa yapılan tecavüz olayı beni bayağı bir sarstı. Daha kitabın başlarında allak bullak oldum.
Kapalı ve yasaklı toplumlarda, Dini kullanarak insanları sömürmek,kısıtlamak, köleleştirmek  bir yandan da en adice insanlığa yakışmayan davranışları kendilerinin sergilemesini aklı ve mantığı olan kimsenin kabul edebileceğini düşünmüyorum.
Eğitimsiz, araştırmayan, körü körüne inanıp, eleştiriyi ve gerçekleri kabul etmeyen insanlara şaşırıyorum.
Özgürlüğün paha biçilmez olduğunu ne zaman anlayabilecekler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder